آیا پیشگیری از سرطان با زعفران امکان پذیر است

آیا زعفران در درمان سرطان تاثیری دارد؟ چه دلیلی وجود دارد که زعفران سرطان را از بین ببرد؟ زعفران در درمان چه سرطان هایی تاثیر گذار است؟

پیشگیری از سرطان با زعفران

از جمله خواص دیگر زعفران، ضد تومور بودن و درمان سرطان است و به عنوان يك داروي ضد تومور و جمع كننده راديكالهاي آزاد عمل مي‌كند و در درمان سرطان مانند سرطان کبد و سرطان سینه موثر است.

با پیشگیری از سرطان با زعفران می توان دریافت که زعفران عامل و دارویی معجزه آسا در صنعت پزشکی برای رفع این بیماری به حساب می آید. با ازمایشات انجام شده، پیشگیری از سرطان با زعفران را بهترین راه برای درمان سرطان معرفی کرده اند.

که زعفران به عنوان با ارزش ترین گیاه غذایی و دارویی به عنوان عامل ضد سرطانی دارای اهمیت فراوانی است که  این خواص زیستی به متابولیت های اصلی آن به‌ ویژه کاروتنوئیدها مانند کروسین، پیکرو کروسین و مونوترپن آلدهید پیکروکروسین ارتباط دارد .

بر اساس تحقیقات پزشکی ثابت شده است که مواد آنتی اكسیدان موجود در زعفران خواص ضد سرطانی، دارا می باشند. بر اساس نتایج این بررسی بنظر می رسد که استفاده از زعفران، از بروز توالی های ژنی سرطان زا جلوگیری می كند و در ترمیم مولكول های دی ان ای آسیب دیده تاثیر بسزایی دارد.

زعفران دارای خاصیت آنتی اکسیدانی است همچنین به خوبی می‌تواند از کبد در برابر پیشرفت سرطان و عوامل سرطان زایی مانند دی اتیل نیتروز آمین یا DEN که در تنباکو، وسائل آرایشی، بنزین و غذاهای فراوری‌شده، وجود دارد، حافظت کند.

زعفران با کمک به اجرای فرایند اپوپتوز یا مرگ تنظیم‌شده سلولی، جلوگیری از تکثیر بی‌رویه سلول‌ها و اثر ضدالتهابی این نقش ضدسرطانی را بازی می‌کند.

طبق آزمایشات به اثبات رسید دو ترکیب استخراج شده از زعفران؛ سافرانال و پیکروکروسین، که در گروه منوترپن آلدئیدها هستند، مورد آزمایش قرار گرفتند. براین اساس اثر پیکروکروسین در مقایسه با عصاره زعفران و سافرانال بر روی سرطان سینه القا شده در موش‌های صحرایی و مکانیسم‌های احتمالی این اثرات مورد بررسی قرار گرفت که پیکروکروسین اثر بسیار موثری در درمان سرطان سینه داشت.

مدیر فروش زعفران قائنات

مصطفی قربانی

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره روی دکمه‌های زیر کلیک کنید.

فرم مشاوره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *