هشدار مصرف بی رویه زعفران در زنان باردار

روزانه چه مقدار زعفران را باید مصرف کرد؟ چرا مصرف بی رویه زعفران خطرناک است؟ مصرف بی رویه زعفران چه خطراتی را به همراه دارد؟ چه کسانی نباید زعفران بخورند؟

یکی از خواص و اثرات زعفران در سلامتی جنین در ماهای اول بارداری است که اگر از حد معمول بیشتر استفاده شود، در زنان باردار باعث تاثیرات نامطلوبی بر روی جنین خواهد گذاشت. مصرف بی رویه هر چیزی برای عده ای از افراد از جمله زعفران مخصوصا در زنان باردار تحت هیچ شرایطی توصیه نمی شود و این خبر هم فقط برای اطلاع شما عزیزان منتشر شده است.

در دوران بارداری مادر، یعنی سه ماه اول دوران بارداری، که دوران تشکیل اندام هاست مصرف زیاد آن می تواند به جنین صدماتی وارد کند. مصرف غلیظ و بیش از حد زعفران در سه ماهه اول بارداری که برای سلامتی جنین تحت هیچ شرایطی پیشنهاد نمی شود، به خاطر اینکه باعث افزایش هورمون پروستاگلاندین در رحم شده و درنتیجه احتمال سقط جنین در سه ماهه اول بارداری را بسیار افزایش می دهد.

طبق بررسی ها و پژوهش های انجام شده متعدد در رابطه با اثر زعفران بر روی سلامتی جنین، تمام نتایج حاکی از تاثیرگذاری بالای زعفران بر جنین در سه ماهه اول بارداری دارد.

اما دراینجا باید این نکته نیز خاطر نشان شود که منظور از تاثیر زعفران بر سقط جنین، تنها مصرف غلیظ زعفران مورد نظر و توجه است وگرنه مصرف متعادل زعفران پس از سه ماه اول بارداری مفید بوده و مادر را برای یک زایمان راحت و آسان آماده می کند. زعفران موجب خاصیت ارتجاعی در نسوج رحم می شود و زایمان مادر را آسانتر می سازد.

توجه داشته باشید که عصاره زعفران تهیه شده اگر از یک زعفران درجه یک سرگل و اصل تهیه و درست شده باشد،محلولی غلیظ و سرخ رنگ می شود و برای همین است که مقدار مصرفی آن در روز به مواردی که گفته شد در بالا باید توجه کرد.

زعفران از معروفترین گیاهان دارویی است که منجر به سقط جنین می شود،باید دقت کرد که زعفران در مقادیر بالا دارای سمیت است و لذا باید مصرف آن تحت کنترل باشد.

منظور از مقادیر بالا و قابل احتیاط در مصرف زعفران ،مقدار پنج گرم زعفران (که معادل همان یک مثقال زعفران است) و مصرف آن به صورت یکجا و در یک روز می باشد،وگرنه مصرف زعفران به صورت متداول در یک ماه تا ده گرم نیز مجاز میباشد و بسیار مفید است.

لیست قیمت روز زعفران 31 فروردین 1403

نام محصولقیمت عمده کیلویی
زعفران سوپر نگین درجه یک113 میلیون و ۵۰۰ هزار تومان
زعفران سوپر نگین درجه دو۱۱۱ میلیون تومان
زعفران نگین درجه یک۱۱۰ میلیون تومان
زعفران نگین درجه دو۱۰۹ میلیون تومان
زعفران سرگل درجه یک۱۰۷ میلیون تومان
زعفران پوشالی درجه یک۱۰۵ میلیون تومان
زعفران پوشال معمولی۱۰۱ میلیون تومان
زعفران شکسته درجه یک۸۵ میلیون تومان
زعفران دخترپیچ درجه یک۷۹ میلیون تومان
زعفران سفیدی درجه یک۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان
پرچم زرد زعفران درجه یک۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان
مدیر فروش زعفران قائنات

مصطفی قربانی

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره روی دکمه‌های زیر کلیک کنید.

فرم مشاوره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *