زعفران و درمان آن بر انواع بیماری ها

خواص پزشکی زعفران چیست؟ خاصیت زعفران چیست؟ فواید زعفران برای زنان و مردان آیا متفاوت است؟ خواص کلی زعفران چیست؟ خواص زعفران دم كرده چیست؟

زعفران گیاهی از تیره زنبق و چند ساله به ارتفاع 10 تا 30 سانتیمتر و دارای پیازی سخت، مدور، گوشتدار و پوشیده از غشاءهای نازک و قهوه ای رنگ می باشد که در طب قدیم به عنوان ادویه استفاده می شده و اثرات درمانی زیادی ذکر شده است و یکی از فایده های آن، اثر زعفران بر درمان بیماری های اعصاب و روان می باشد.

تحقیقات نشان می دهند که تجویز عصاره زعفران باعث کاهش اثرات سرخوشی آور مورفین به روش ترجیح مكان شرطی شده، حساسیت حرکتی و بهبود فعالیت یادگیری و حافظه می شود.

مصرف عصاره زعفران باعث افزایش حافظه، رفع افسردگی و کاهش وابستگی به مورفین و درد و بهبود عملكرد سیستم عصبی می شود.

خواص پزشکی زعفران

زعفران به دلیل ویژگی های خاصی که در خود دارد باعث درمان بسیاری از بیماری های اعصاب و روان و همچنین دردهای مزمن می شود. شما می توانید خواص درمانی زعفران را در زیر مشاهده کنید:

  • بسیار مفید برای چشم، کبد و طحان است.
  • باعث قوی تر شدن معده و ضد نفخ است.
  • باعث افزایش میل جنسی می شود.
  • برای رفع دردهای قولنج بسیار مناسب است.
  • در درمان کم خونی کمک زیادی می کند.
  • رفع کننده بیماری های تنفسی است.
  • به هضم طبیعی غذا کمک زیادی می کند.

خاصیت زعفران چیست؟

زعفران دارای طبعی گرم می باشد که باید به این نکته توجه داشته باشید. مصرف آن باید به شکلی باشد که با طبع شما همخوانی داشته باشد. از آنجایی که مقدار زیاد زعفران قاعده آور است، خانم هایی که دوره بارداری خود را می گذرانند باید توجه کنند که به هیچ وجه از آن استفاده نکنند.

فواید زعفران برای زنان

تمام خواصی که در بخش خواص پزشکی زعفران و خاصیت پزشکی زعفران گفته شد را شامل می شود. امروزه با توجه به ویژگی های طبیعی زعفران، باعث شده است که مصرف این نوع گیاه برای زنان زیاد تر شود.

خاصیت پزشکی زعفران

زعفران گیاهی آرامبخش طبیعی بوده و کمک زیادی به درمان کم خوابی، افزایش تمرکز، تقویت حافظه می کند. از انجایی که امروزه بر روی زعفران مطالعات زیادی انجام گرفته معلوم شده است که ضد تشنج بوده و در درمان افسردگی، اسپاسم و گرفتگی ها و همچنین درمان آلزایمر و فراموشی کمک زیادی می کند. سال هاست که از زعفران در طب سنتی استفاده می شود و امروزه علم جدید پزشکی به این سمت روی آورده است و داروهای زیادی از آن تولید کرده اند.

خواص کلی زعفران

کلاله زعفران حاوی بیش از 150 ماده شیمیایی بوده که از میان آنها کروسین، پیكروکروسین و سافرانال در ایجاد اثرات فارماکولوژیك زعفران نقش مهمتری داشته وخواص درمانی متعددی برای این مواد موثر ذکر شده که از جمله آن می توان به اثرات ضد افسردگی، ضد اضطراب وخواب آوری، ضد تشنج، ضد درد و ضد التهاب، آنتی آلزایمر، اشاره کرد.

فواید زعفران برای مردان

تمام ویژگی ها و خواصی که در بخش خواص پزشکی زعفران و همچنین خاصیت پزشکی زعفران گفته شد را شامل می شود.

خواص زعفران دم كرده

در این مورد بسیار در بخش مقاله خواص دمنوش زعفرانی و تهیه چای زعفرانی و دمنوش زعفرانی توضیحات کامل داده ایم، لطفا آن ها را مطالعه فرمایید.

مدیر فروش زعفران قائنات

مصطفی قربانی

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره روی دکمه‌های زیر کلیک کنید.

فرم مشاوره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *