تهیه چای زعفرانی و دمنوش زعفرانی

طرز تهیه چای زعفرانی چگونه است؟ آیا روش تهیه چای زعفرانی را می دانید؟ چگونه می توان از زعفران خریداری شده برای خود چای زعفرانی درست کرد؟ آیا چای زعفران را می توان از بازار تهیه کرد؟ چای زعفرانی برای چه چیزی خوب است؟ آیا راه آسانتری برای درست کردن چای زعفرانی وجود دارد؟ آیا چای زعفرانی برای لاغری خوب است؟

فواید دمنوش زعفران

از مهمترین فواید زعفران می توان به آنتی اکسیدان، ضد التهاب، تقویت متابولیسم، تنظیم قند خون، ضد سرطان، ضد افسردگی و بسیاری موارد دیگر اشاره کرد که نقش زیادی در سلامتی بدن دارند.

زمان مصرف دمنوش زعفران

یکی از سوالاتی که بسیاری از افرادی که می خواهند دمنوش زعفران درست کنند، می پرسند، این است که چقدر زمان باید صرف تهیه آن کنیم؟ این بستگی به نوع زعفران و کیفیت زعفرانی خریداری شده شما دارد. ولی معمولا حدود 15 دقیقه تا نیم ساعت می باشد که با حرارت غیرمستقیم می توانید یک طعم واقعی زعفران را داشته باشید.

مضرات چای زعفران چیست؟

مصرف بیش از اندازه هر چیزی مضر است. شما اگر طبع بدنتان با زعفران سازگار نباشد و یا بیش از حد مجاز زعفران مصرف کنید، قطعا عواقب بدی هم خواهد داشت.

تهیه چای زعفرانی و دمنوش زعفرانی

زعفران از قدیم الایام در بین ایرانی ها جایگاه ویژه ای داشته است. ویژگی های زیادی را برای دمنوش زعفران و همچنین چای زعفران ذکر کرده اند و در بعضی موارد جایگزین چای در بعضی مناطق شده است. طرز تهیه چای زعفران هم خیلی آسان است. برای تهیه چای زعفران، شما می توانید زعفران را در ظرفی درب بسته بریزید و آن را به مدت 15 دقیقه بزارید که دم بکشد، سپس درب ظرف را بردارید و 15 دقیقه دیگر بجوشانید. الان شما می توانید آن را به همراه چایی یا عسل و … مصرف کنید.

تهیه دمنوش زعفرانی
روش دیگری که می توانید انجام دهید، در ابتدا داخل قوری مقداری زعفران (تقریبا یک چهارم یک قاشق مربا خوری) ریخته، و بعد یک قاشق غذاخوری عسل به آن اضافه کرده و مقداری آب جوش هم روی آن بریزید و با یک قاشق هم بزنید، وقتی که خوب مخلوط شد میزان اب جوش را زیاد تر نمایید و به مدت 20 دقیقه بر روی حرارت غیر مستقیم قرار داده تا دم بکشد. اگه مستقیم روی شعله بذارید یا شعله زیر آن زیاد باشد، دمنوش شما تلخ و بد رنگ خواهد شد.

شما می توانید به جای عسل از نبات و یا شکر استفاده کنید و میزان آنها را نیز بر حسب سلیقه ی خودتان کم و زیاد کنید . با اضافه کردن 2 قاشق غذاخوری گلاب می توانید یک دمنوش زعفران کاملا متفاوت( نوشیدنی صد درصد آرامش بخش) داشته باشید شود.

اگر می خواهید زعفرانی باکیفیت و اعلا را تهیه کنید، می توانید از طریق فروشگاه زعفران ممتاز قائنات و یا از طریق فرم زیر با ما در ارتباط باشید.

مدیر فروش زعفران قائنات

مصطفی قربانی

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره روی دکمه‌های زیر کلیک کنید.

فرم مشاوره

4 thoughts on “تهیه چای زعفرانی و دمنوش زعفرانی

  1. Mo گفته:

    من می‌خوام وقتی چای میخورم طعم زعفران رو بچشم چطوری باید تهیه کنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *